Категорії розділу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 133

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наш час

artkomari.ucoz.ru - Мистецькі новини Буковини
Четвер, 28.03.2024, 19:24
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Український народний одяг у творах живопису із колекції ЧХМ
Український народний одяг – яскраве і самобутнє культурне явище, котре розвивалося й удосконалювалося протягом багатьох століть. Зберігаючи ознаки різних епох, особливості костюма являють собою важливе джерело вивчення етнічної історії  населення, його соціальної структури, естетичних поглядів та уявлень. Крім того, в одязі втілюється потяг людини до прекрасного, її художньо-естетичні погляди і смаки, що робить традиційне вбрання вагомою частиною національної культури. 

 Окрім збірки декоративно-прикладного мистецтва ЧХМ, важливим і цінним джерелом вивчення історії українського народного жіночого костюму є живописні портрети українських і буковинських художників сер. ХХ – поч. ХХІ ст. 

  Так, більшість мистецьких творів, об’єднаних періодом соцреалізму (1940-80рр), прославляють мирну працю людей на землі та їх трудові звершення. Водночас митці реалістично змальовують пишно декорований народний костюм, звертаючи увагу на деталі одягу, орнаментацію, колірне вирішення тих чи інших мотивів. Особливу увагу привертає «Портрет ланкової Марії Шелігон» В. Сімашкевича, «Портрет народної поетеси Параски Амбросій», уродженки с.Задубрівка Заставнівського району, написаний самодіяльним художником О. Кучеренком, «Портрет доярки О.Олексюк»  буковинського художника Г. Васягіна, «Буковинські сувеніри» та «Портрет Марії Микитей» буковинського художника В. Симоненка. 

  Детальне зображення закарпатського жіночого костюму і своєрідну живописну манеру спостерігаємо у «Портреті  гуцулки-виховательки дитячого садка» та у полотні «Ласкаво просимо», написаних  закарпатським митцем А. Коцкою.  

  Народні типажі займають важливе місце й у багатогранній і цікавій творчості буковинських художників Л. Копельмана та О.  Киселиці. 

  Прикладом  змалювання граціозності жіночого стану, спокусливої краси обличчя, скромністю і гідністю характеру українок, пишноти і багатства народних костюмів слугують полотна «Червона калина»  заслуженого художника України П. Колісника, творчість якого вирізняється власним неповторним стилем та декоративністю, «Гуцулочка» буковинського художника О. Гармидера, «Портрет буковинки Христини в святковому строї» чернігівської художниці Н. Мартиненко та «Портрет студентки ЧДУ» В. Луканя, художника із Івано-Франківська.  

   Таким чином, зображення народного костюму у живописних творах є одним із головних засобів ідентифікації національного обличчя української культури незалежно від суспільно-політичних умов та періоду написання полотен.  А тому і  сам художник у даному випадку виступає спадкоємцем і автентичним носієм етнокультурних цінностей своїх пращурів.


Джерело: http://artkomari.ucoz.ru
Категорія: Мої статті | Додав: alberto (17.04.2013) | Автор: Людмила Філіпчук W
Переглядів: 491 | Коментарі: 1 | Теги: живопис, декоративно-прикладне мистецтво, народний жіночий одяг, Чернівецький художній музей. образо | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: